Sağlıklı yaşamın pratik yolu: “ yürümek”

Yürümekle alakalı söylenmiş bir söz vardır: “Ne zaman arabalar, motorlar icat edildi, bizler yürümeyi unuttuk”. Motorlu taşıtlar icat edilmeden önce, insanlar bir yerden bir yere gitmek için uzun uzun yürürdü. Bu durumdan şikâyetçi olsalar bile bilmeden kendilerine büyük iyilikler yaparlardı.

Çünkü yürümek onların düşündüğü gibi sadece yorulmalarına sebep olmuyordu. Aynı zamanda daha dinç, sağlıklı olmalarına sebebiyet veriyordu. Bizim yıllardır büyükler için sarf ettiğimiz “ Onlar eski topraktır, onlara bir şey olmaz” sözünün çıkış noktası buradan gelmiş olabilir.

Zira eskiler, hemen hemen tüm işlerini yürüme eylemiyle yaptıklarından vücutları oluşabilecek birtakım hastalıklara, sağlık sorunlarına karşı dirençli hale gelmiştir. Dünyadaki insanların spor olarak en çok hangisini yaptıklarına baktığımızda da isteyerek ya da istemeyerek yapılan sporların başında yürüyüşün geldiğini görmemiz mümkündür.

Evin içinde turlamak bile kısa mesafeli yürümektir. Bizler bunun farkında olmadan aslında kendimize büyük yatırımlar yapmış oluyoruz. Birçoğumuzun basit bir spor olarak gördüğü yürüyüş aslında yaşlandırmayı yavaşlatan ve uzun yıllar genç kalmamızı sağlayan bir spordur. Devamlı hareket halindeki olan beden, uzun vadeli yaşam sürmemize katkı sağlar.

Bunun yanında kilo vermenin en kolay yollarındandır. Her gün 20- 25 dakika düzenli yürüyüş yapmak, istenmeyen kilolarımızdan kurtulmak adına ideal bir yöntemdir. Şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp ve akciğer hastalıklarının kontrol altında tutulmasını sağlar. Günlük yaşantımızdaki koşturmacadan bizi uzaklaştırarak iyi hissetmemize yardımcı olur. Böylelikle hayatımızın her alanında var olan stresi azaltır. İnsanların büyük bölümü stresten olabildiğince uzaklaşabilmek adına yürüyüşe çıkar. Hareket haklinde olan vücut mutluluk hormonu olan endorfin salgılayarak bizleri rahatlatır.

Yapılan araştırmalara göre yürüyüş yapmanın hafıza kaybını % 17 azaltmış olduğunu tespit etmiştir. Bununla beraber ileri yaşlarda meydana gelen Alzheimer hastalığının riskini önemli derece azaltır. Bazen de geciktirir. Yürüyüş yaparak çeşitli diyetlere, ilaçlara gerek kalmadan istediğimiz gibi sağlıklı bir yaşam sürdürebilmemiz mümkündür. Bunun için tek yapmanız gereken, günde belirli aralıklarla yürüyüş yapmanız. Eğer, planlarımız arasındaysa sağlıklı bir gelecek arzuluyorsak, bunun pratik yolu yürümektir.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Şaha Çimen - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Mardin Haber Ajansı Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mardin Haber Ajansı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Mardin Haber Ajansı editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Mardin Haber Ajansı değil haberi geçen ajanstır.



Anket Hangi belediye başkanı daha başarısız?