Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor

Mardin ve çevre kentlerden bir araya gelen sanatçılar, farklı kültür ve halkların rengini yansıtmayan “Mardin Bienali”ne alternatif açtıkları sergileri ile ilgi odağı olurken, uzaklara bakan bienalin aksine yakınlara bakan Mehmet Latif Sağlam, "4 Çarpı 4" seergisiyle dikkatleri üzerine çekiyor.

Bayram Kerimoğlu
Bayram Kerimoğlu Tüm Haberleri
Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor
Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor
+3
Haber albümü için resme tıklayın

Mardin'de bu yıl 6’ncısı düzenlenen ve 15 Mayıs'ta “Daha uzaklara” temasıyla başlayan Mardin Bienali'ne alternatif olarak ortaya çıkan sanatçılar sergileri ile dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Mardin ve farklı kentlerden gelen sanatçılar, bienalin aksine çalışmalarını Kürtçe, Arapça ve Süryanice dillerinde de tanıtıyor. Sergiye katılan sanatçılardan biri "4 Çarpı 4" sergisiyle Mehmet Latif Sağlam. 

Bienal’e paralel olarak Keldani Kilisesi’ndeki “Dört Çarpı Dört” isimli Poetik Enstalasyon Sergisi ile etkinliklerde yerini alan sanatçı Mehmet Latif Sağlam, Ahmet Arif’in 33 Kurşun, Hasan Hüseyin’in Koçero, Nazım Hikmet’in Kadınlarımız ve Orhan Veli’nin İstanbul Türküsü şiirlerini taş, metal ve resimlerden yaptığı eseri ile yurttaşa sunuyor.

Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor

Sergisini “4 şair, 4 şiir, 4 iş ve 4 yürek” olarak anlatan Sağlam, “Bu enstalasyon sergisi şiir kökenli bir sergidir. Açtığımızda şiir yorumcusu arkadaşların burada performansları oldu. Benim için mekan da çok önemliydi. Sergimde isimlerinden anlaşılacağı gibi beni etkileyen şairlerden yola çıktım. Özellikle şiir kökenli şairlerin malzemeleri sözcüklerdir. Sözcüklerle anlatmaya, ifade etmeye çalıştıkları duyguların benim heykeltıraş ve ressam olmamdan dolayı bunların plastik karşılığı ne olabileceği arayışına girmiştim. Ahmet Arif’in 33 Kurşun, Hasan Hüseyin Koçero, Nazım Hikmet’in Kadınlarımız ve Orhan Veli’nin İstanbul Türküsü’nden bir kare platformu oluşturdum. Bu platform aynı zamanda Kilisenin mimari yapısına uygun bir platform” dedi.  

Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor

'BİENAL UZAKLARA, LATİF SAĞLAM YAKINA BAKIYOR'

Türkiye’nin birçok yerinde sergi açtığını ancak Mêrdîn’de ilk defa sergi açtığını kaydeden Sağlam, “Mardin Bienali ile aynı zamana denk gelmesi, hem yerel halk hem de şehir dışından gelen vatandaşların sergimizi izleme şansı bulması açısından önemli. Bu anlamda alternatif sergiler, dışarıdan gelecek olan bir de Bienal için gelen vatandaşlar için de olumlu karşılanıyor. Çünkü bu tür sergilerle sanatseverleri bir arada bulma şansınız var. Bizler de bu tür etkinliklerden besleniyoruz” dedi. Sanatçı arkadaşlarından Mende Koyuncu’nun Bienal ile ilgili yaptığı eleştiriye dikkat çeken Sağlam, Koyuncu’nun “Bienal’in teması ‘daha uzaklara’ iken Latif Sağlam, öne ve yakına bakıyor” dediğini hatırlatarak, bienal eleştirisi açısından bu cümlenin anlamlı olduğunu söyledi.

Mardin'deki 4 Çarpı 4 sergisi ile dikkatleri üzerine çekiyor

Sanatla uğraşan ve özellikle sanatla uğraşan gençlerin takdir edilmesini istediğini kaydeden Sağlam, “Vatandaşlarımızın onların sergilerine katılım sağlayarak onları motive etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Bizleri besleyen sanatsever izleyicilerimizdir. İzleyicilerimiz olmasa sanattan bahsetme şansımız yoktur” dedi.

Haber: Bayram Kerimoğlu

16 May 2024 - 11:21 - Kültür & Sanat

Mahreç  Bayram Kerimoğlu